Alla inlägg den 14 januari 2015

Av jagblirvi - 14 januari 2015 18:23


Jag testade för en liten stund sen och ingen LH-stegring än. Det är jag glad för, men jag hoppas också att den inte är mer än en-två dagar bort.


Jag har fortfarande inte hört nåt från kliniken. Jag får lugna mig till imorgon innan jag kontaktar dem igen. Jag vet bara inte hur jag ska göra det utan att låta tjatig... Väldigt mycket hänger ju på om resultatet av ultraljudet är ok eller inte...


  

Av jagblirvi - 14 januari 2015 16:50


Idag var det ju dags för ultraljudet. På höger sida har jag tre st äggblåsor i storlek 10, 13 och 16 mm. På vänster sida har jag en på 19 mm och en på 21 mm. Det här är jag dåligt insatt i, men läkaren sa att det är störst chans att det släpper från vänster sida. Enligt mig borde det då vara ok att göra en insemination. Väl??? Den på 10 mm hinner knappast mogna. Jag mailade kliniken i förmiddags, men jag har inte hört nåt än och jag är orolig. De har ju många andra arbetsuppgifter förutom att besvara mail, det förstår jag ju. Men jag vill ju veta... :Jag ska testa med ägglossningssticka strax och hoppas verkligen inte att det är nån stegring än. Jag kan ju inte boka resan om jag inte vet om jag får insemineras.


  


När jag testade imorse var strecket jättesvagt, men test kan visa fel så jag vågar inte tro nåt.


Läkaren var inte så bra på att förklara. Det första han sa var att slemhinnan var 5 mm. Jaha? Och? Det säger mig ingenting. Vilket jag sa, men fick inte veta mer. Det här med äggblåsornas storlek var han inte heller särskilt uttömmande kring. Jag har googlat lite nu och vet lite mer, men fortfarande inte mycket. Jag hade tänkt fråga honom om myomet men kände att det inte var nån idé. Jag hade inte fått nåt (bra) svar.


Det här med att inte ha några biverkningar av Pergotime förresten... Jag trodde att allt hade att göra med förkylningen (som fortfarande sitter i!!), men jag kan tänka mig att det är en kombination. Vanliga biverkningar är t.ex huvudvärk och yrsel. Jag har huvudvärk från hell och yr till och från. Men oavsett om det är p.g.a förkylningen eller tabletterna så är det ju övergående, tack och lov. Under tiden uppdaterar jag mailen om och om igen...



Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards