Alla inlägg under juni 2015

Av jagblirvi - 19 juni 2015 15:05


Vill bara önska er en fin och glad midsommar! :) Idag firar jag med min stora familj och imorgon åker jag till kusten, smuttar på lite vin och spanar kanske på en och annan kille. Bara spanar. Inget annat. Singel är det som gäller för ett tag. ;)

Av jagblirvi - 17 juni 2015 21:11


Idag har jag blivit ett år äldre. 39. Jobbigt att ännu ett år har gått och att klockan tickar vidare. Folk har påpekat för mig idag att åldern bara är en siffra. Ja, på sätt och vis. & på andra sätt är den verkligen inte bara en siffra!

Men det har varit en bra dag också. Efter jobbet var jag på bio och såg Jurassic World. I 3D. Jag bet i popcornkartongen stundtals... Se den! Otroligt spännande! :)

Av jagblirvi - 8 juni 2015 19:39



Idag har jag sökt två nya jobb. Vet inte om mina chanser är så där jättestora, men det känns verkligen jättebra att ha sökt dem och försökt göra nåt åt situationen. :)

Min tillfälliga chef blev min chef tills vidare. Jag hoppas dock att jag är därifrån snart. Jag skulle sakna många av de som jobbar där, men det är mycket som jag inte skulle sakna.

Varje dag försöker jag skaka av mig saker. Saker som har med barn att göra, som jag mår dåligt av. Kommentarer, bilder, inlägg på Facebook, reklam osv. Alltid med ett litet dåligt samvete över att jag "överreagerar" och förmodligen är rätt självömkande. Men det är svårt att reagera "rätt" när det handlar om att det fattas en så otroligt stor bit i ens liv.

Idag på fikan nämnde två tjejer som är födda i början på 90-talet att de kände lite stress över att folk i deras ålder skaffar barn och att de inte har det än. Jag kan förstå dem på ett sätt. Men ändå inte. Jag känner stress för att många jämnåriga nu har barn som är alltifrån lågstadieåldern till att ha gått ut gymnasiet. Jag ligger så långt efter. Vart tog mitt liv vägen?

En annan tjej som är ett par år äldre än dem hade berättat för några på jobbet att hon har en plan och i den ingår det att när hon är 29 ska hon ha barn. Hade jag hört det hade jag haft lust att säga "Lilla vän, allting sker inte alltid när man önskar eller planerar. Livet blir inte alltid som man har tänkt. Vänta inte på "rätt" tillfälle." Det var kanske tur att jag inte var där... ;) Jag har också varit ung och trott att saker varit självklara.

Av jagblirvi - 2 juni 2015 22:49


Ja, som ni vet så är min jobbsituation inte så bra. I februari-mars fick vi en ny chef som var den som jag berättade om IVF-planerna för och som jag känslomässigt utlämnade mig för. Nu har hon slutat och vi har en tillfällig chef i väntan på nästa... Just nu har vi vår fjärde chef sen i höstas... Kul lönesamtal till hösten. Vem ska kunna bedöma oss?! Många mår dåligt och vi har massor att göra.

Under några veckor fick vi jobba övertid och det gjorde jag. Anledningen var att få lite mer pengar i plånboken, men det var inte så smart. Jag började märka av att jag tappade saker igen, som energi, minnet och ord. I lördags började jag få rejält ont i lederna och nacken och de senaste dagarna har varit en pina. Nu börjar den akuta smärtan i nacke och bakhuvud att släppa tack och lov. Värk och knak i lederna är jag van vid och klarar av bättre. Det var otroligt dumt att jobba över så mycket när jag inte har mycket att ta av från början. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att söka ett annat jobb. Mina chanser att få det är mycket små, men det är bättre att söka än att ångra sig när det är för sent!

Mors dag... En fin dag för att fira att man är mamma och/eller har en mamma. Jag var inte riktigt beredd på hur jobbig dagen skulle bli. Överallt påmindes jag om det jag inte har. Barn. En mamma har jag och hon är underbar. Men barn har jag ju inte.

Det känns som att jag står på ena sidan av en glasruta. På andra sidan finns mammor, pappor, barn... Familjer. Ensamstående. Olika konstellationer. Men de har en sak gemensamt: de har barn.

Glasrutan släpper igenom ljud och jag ser och hör allt som händer. Men de på andra sidan varken hör eller ser mig om de inte tittar eller lyssnar noga. En frostad ljuddämpad ruta. Ibland orkar jag inte se eller höra och då drar jag för min gardin. Lite ljud tränger igenom, men jag slipper se. Jag läser, ser på film och försöker stänga ute deras värld.

Men det enda jag egentligen vill är att slå sönder glasrutan och kliva ut i deras värld. Vara med. Finnas. Få vara med om det otroliga som det innebär att få barn.

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards