Alla inlägg den 21 januari 2014

Av jagblirvi - 21 januari 2014 18:05


... & gå direkt till "gravid". Jag har även ikväll läst lite bloggar och även om de är inspirerande så känner jag också hur mycket som ligger framför mig. Visst har jag tagit ett steg genom att boka tid på vårdcentralen och genom att ha bestämt mig för vilken klinik det blir och tagit kontakt med dem. Men undersökningen ska göras, provsvar ska inväntas, klinikens formulär ska fyllas i, journalsamtal med kliniken ska genomföras, ägglossning ska inväntas och testas och förhoppningsvis inträffa när jag kanske får ledigt från jobbet och resan och inseminationen ska göras... Sen ska det väntas och kännas efter om det känns som vanligt, oro för att mensen ska komma och sen kanske behöva göra om allt igen. & kanske igen. & igen. & igen...


Låter jag negativ? Ja, kanske... Men det är mer att det känns så stort och så långt kvar. Det är så mycket som måste klaffa. Men jag får ta ett steg i taget och hoppas att det här leder dit jag vill.


Jag berättade för en tjej på jobbet idag om mina planer. En person där vet om det sen tidigare och är ett stort stöd (tack!). Men idag bara det slapp ur mig när jag pratade med den här andra tjejen och responsen var bra. :) Hon verkade varken skräckslagen eller förskräckt. ;) Jag har funderat lite på hur de på jobbet kommer att reagera om/när jag blir gravid och de får veta hur det gått till. De som står mig nära där tror jag kommer att förstå mig. Jag tror inte att jag kommer att ta illa vid mig av negativa reaktioner på jobbet. Det får stå för dem. Men jag vet att en del kommer att vara nyfikna och inte dra sig för att ställa närgångna frågor och jag ser riktigt fram emot att få platta till dem lite. ;) Nej, jag är inte överförtjust i precis alla på kontoret och många där lever i en väldigt liten värld. Det skulle vara roligt om jag kunde röra runt där lite på det här sättet. ;)


...


Jag läste precis igenom början på här inlägget. Det är sant det som står och det känns jobbigt att ha allt det där framför mig. Men jag ser även fram emot det! Det ska bli spännande. Jag hoppas bara att utgången är lycklig. 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards