Alla inlägg den 19 januari 2014

Av jagblirvi - 19 januari 2014 22:31

Det har varit en ganska hektisk helg. Jag var sjuk i veckan så energinivån har varit långt ifrån på topp. & den lilla energin jag hade gick åt till mina brorsbarn. ;) De ger i och för sig energi också så det gick kanske jämnt upp! En bra helg och en trött helg. :)

Jag har haft svårt att sova för det snurrar så mycket tankar... Jag måste tänka på allt, ha koll på att allt är iordning tills försöket och dessutom vet jag inte än om jag får ledigt. Jag har meddelat att jag vill ha det, men eftersom det är sportlov så är det ju som det är... Hittills är det inte så många som har skrivit upp sig för ledighet så jag håller tummarna för att det fortsätter så. Vi får se. Men jag kommer att bli fruktansvärt besviken om jag inte kan göra ett försök i februari p.g.a det.

Idag hade jag tänkt börja testa med ägglossningsstickor, men jag glömde totalt bort det så jag får börja imorrn bitti. Jag har köpt dels vanliga stickor och dels Clearblues digitala. 500 spänn gick det på! Men Clearblues stickor kommer jag inte att använda förrän jag testar inför att åka.

Jag har läst lite bloggar idag om tjejer som varit eller är med om samma som mig. Intressant. Tänkvärt. Tänk så många vi ändå är som av olika skäl väljer att försöka få barn på det här sättet.

Jag tänker ju en del på hur omgivningen kommer att reagera om (NÄR) jag lyckas. Det kommer garanterat att bli mycket snack på jobbet. :) Men det gör mig inget. Det jag är orolig för är hur min familj kommer att reagera. Jag vill ju att de ska bli glada för min skull och tro på att jag klarar det och gör rätt. Precis som de är glada för min brors barn och för min syster som snart ska få en liten. Jag har gjort en del obetänksamma och impulsiva saker i mitt liv och det har inte alltid blivit så bra. Men det här är inget impulsivt beslut. Det har legat och grott och bearbetats i flera år. Jag har diskuterat och vänt ut och in på det. Nu står jag här och har tagit ett steg och önskar att jag hade tagit det tidigare och hoppas av hela mitt hjärta att jag inte har väntat för länge. Att jag ska få bli mamma. Singel kan jag vara livet ut. Det är inte det jag önskar, men jag kan ta det. Barnlös däremot... Nej. & att inte ha gjort nåt för att ändra på det: nej.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards