Alla inlägg under februari 2015

Av jagblirvi - 18 februari 2015 22:03

Om ni inte har sett programmet än och inte vill veta vad som händer: sluta läs!

Jag sitter och tittar på Biggest Loser och tårarna rinner. En av deltagarna berättade ikväll att hon är med för att gå ner i vikt för att hon ska kunna bli gravid. Bara det var gripande. Hon var väldigt målmedveten och såg framåt. Tyvärr gick hon ner minst och skulle få åka hem. Hon förstod ingenting över den lilla viktnedgången och det kändes väldigt sorgligt att hon skulle få åka. När hon packade kom en annan deltagare i hennes lag in och sa till henne att sluta packa. Han skulle åka hem istället för henne. Han är 29 och har två barn. Han vet vad barn betyder. Hon är 40 och har inga barn. Han åker hem för hennes skull. Det är så fint gjort. Så otroligt fint. Tårarna rinner för att han är en sån fin medmänniska och för att hon får chansen att fortsätta kämpa mot sitt mål.

Av jagblirvi - 16 februari 2015 20:51


På hemvägen i fredags fick jag fruktansvärda kramper i magen. Jag tror att det berodde på att jag hade ätit dåligt under dagen så jag hade massa luft i magen. Det gjorde fruktansvärt ont och när jag körde hem visste jag knappt vart jag skulle ta vägen av smärta. Det jag tänkte var att det här inte var bra, det var ju meningen att jag skulle vara avslappnad! Men jag tog mig hem och när jag fick lägga mig ner släppte det lite. Tack och lov!

Efter alldeles för få timmars sömn vaknade jag tidigt på lördagen. Jag var ofantligt trött men det kändes skönt att ha gjort resan och att den gick så bra. :) Förutom hemvägen så var dagen väldigt smidig. Under lördagen och söndagen träffade jag och hjälpte till med passning av ett antal syskonbarn. Så det var en bra helg. Dock så känner jag att jag inte mår bra. Det krävs så lite för att jag ska känna att jag tippar över åt fel håll. Jag är väldigt stresskänslig och känslig överhuvudtaget. Därför försöker jag att ta det så lugnt det går på kvällarna. Måste slappna av!

Nu händer det ju inte så mycket. På sätt och vis är den här tiden rätt bra. Jag behöver inte vara rädd för tecken på att det har misslyckats och det är för tidigt för tecken som kan få mig att hoppas. Samtidigt är jag så klart lite otålig på att få veta. Men jag vill inte veta än. Jag orkar inte med mer besvikelse just nu. Jag vill få vara lyckligt ovetande några dagar till. Jag har en svag värk som säkert beror på ingreppet. Det är ju inte så konstigt att det känns.

Jag kommer nog inte att uppdatera så mycket de närmaste dagarna. Det är ju bara väntan nu. Vänta, vänta, vänta!

Av jagblirvi - 13 februari 2015 20:04

Inseminationen gick bra. Barnmorskan valde som vanligt en donator åt mig och det var mycket aktivitet enligt henne. Bra. :) Jag hade sen tre timmar att spendera så det blev en promenad och sen slappande i bilen. Jag åkte väldigt tidigt till färjan och var på plats i god tid. Nu sitter jag och väntar på att vi ska lämna kajen. Jag vill hem till min säng!!! 


Mitt ambition denna gången är att försöka vara positiv, men att försöka hålla hoppet nere om jag känner nåt. Vi får väl se hur det går med det... De här första dagarna är ju rätt ok. Det är om en vecka som oron börjar komma tillsammans med nedräkningen.


Pergotime är för övrigt slut i Danmark också. Jag är inte förvånad.


Nu åker vi. Full fart mot sängen!



Av jagblirvi - 13 februari 2015 09:01


Min vana trogen vaknade jag alldeles för tidigt, närmare bestämt vid tretiden. Stress i kroppen som så klart beror på resan men även på jobbet. Jag somnade inte om så nu är jag ofantligt trött. Men jag får försöka blunda lite när jag har varit på kliniken.

Resan till Göteborg gick bra. Väldigt mycket trafik, men jag åkte i god tid så jag var på plats långt innan jag behövde. Så nu sitter jag på Stena Danica, vilket är en stor färja som jag tycker om. Hem är det tyvärr Jutlantica. Det är mycket folk men tack vare att jag var här så tidigt har jag hittat mig en sittplats och det utan problem.

Förutom en känsloattack när jag skulle åka och tröttheten så känns det bra. Jag är någorlunda lugn. :)

Jag uppdaterar säkert lite senare.

Av jagblirvi - 12 februari 2015 18:38


Ja då bär det iväg imorgon igen. Insemination nr 8... Med tanke på hur stor betydelse tajmingen har och hur viktigt det är att man prickar ägglossningen så går verkligen försöken mot sitt slut. Möjligtvis att jag skulle kunna göra ett till. Men frågan är om det inte är bättre att gå över till IVF. Jag vill verkligen inte det av flera anledningar, men det är nog dags att på allvar börja överväga det.


Men innan jag ger upp inseminationerna så kanske jag ska göra ett försök till och inte ge upp det i förväg... ;) Kl 09.15 går färjan och jag kommer som vanligt hem vid 01 på natten. Jag ska vara på kliniken vid kl 14. Så ladda all positiv energi ni kan och skjutsa över den till mig imorgon. ;) 


Nu är det dags att packa ihop lite grejer för imorgon.


Åter igen: tack för stöd och tankar. Det är det som håller mig uppe och gör att jag orkar.


  


Av jagblirvi - 12 februari 2015 06:32


Precis som jag trodde igår kväll så är det dags att åka imorgon. Jag hade önskat att den hade kommit ikväll istället. Det hade känts bättre med tajmingen (som jag ändå inte vet nåt om...) Jag ska ringa kliniken nu på förmiddagen och hem och boka biljett på lunchen. :)

Av jagblirvi - 11 februari 2015 22:29


Jag är glad och tacksam över att kroppen funkar och att jag kan lita på den tidsmässigt. Stegringen är på gång nu och jag tror att den kommer imorgon. Det betyder att jag åker på fredag i så fall. Jag skulle så hemskt gärna vilja åka på lördag eftersom jag får sällskap i så fall. Det hade varit jätteskönt att inte behöva göra resan själv. Men då måste stegringen komma på fredag och det är dag 14. Jag brukar ju få den på dag 12-13 och den är som sagt på gång. Så det är väldigt troligt att den kommer imorgon. Attans måste jag ändå säga... Men, men, det är inget att göra nåt åt. Det är bara att testa imorgon igen!

Av jagblirvi - 10 februari 2015 17:11


Igår var jag på Apoteket för att hämta ut Levaxin och passade då på att fråga efter Pergotime. Fortfarande ingen Pergotime. När jag frågade sist var beräknat leveransdatum hos leverantören den 6 februari, vilket nu var uppskjutet till den 18 februari. Jag kunde ana ett halvstort frågetecken vid det datumet så risken finns att det blir uppskjutet ännu mer. Jag har inte ord för hur irriterande jag tycker att det hela är. Det är visserligen ingen livsuppehållande medicin, men nu har den varit slut i flera veckor (enligt läkaren jag träffade idag) och det är rätt allvarligt med tanke på hur många som går och väntar på den. Så fort de kommer in kommer jag att hämta ut mina två resterande kurer på samma gång. Om jag får tag i några innan de tar slut igen...


Det är väl inte nån nyhet att läkare har olika svar och är heller kanske inte speciellt konstigt. Men jag tyckte att det var rätt komiskt idag när läkaren sa att effekten av Pergotime finns kvar månaden efter och nästa efter det. :) Ultraljudet gick bra. Slemhinnan var på drygt 8 mm, vilket känns mycket bättre än förra gången då den var på 5 mm. Den var treskiktad, vilket är bra. På ena sidan har jag en äggblåsa på 16,5 mm och en på 10 mm. På den andra sidan har jag en på 13,5. Det är väl den på 16,5 som är med i spelet. Så egentligen är det väl bara en att hoppas på. Det räcker ju med en, men det hade känts bättre med två. Det som gör att jag kommer att åka om några dagar är att slemhinnan ser bra ut, att det finns åtminstone ett potentiellt ägg och att sköldkörtelhormonnivån är på en mycket bättre nivå nu. 


Jag frågade honom om det här med att slemhinnan var tunnare sist gång och om det kunde bero på att jag gick på Pergotime då. Det kunde det sa han. Enligt honom kan man få östrogen för att motverka det, men han verkade inte riktigt förstå varför jag ev. skulle vilja ha det. Han var betydligt mer meddelsam den här gången, men jag fick fortfarande inte ur honom allt. För mig känns det självklart att jag vill undvika tunn slemhinna när jag tar Pergotime, men han verkade inte förstå problemet. Ja, ja, jag får väl skjuta på den frågeställningen lite och googla på om det finns alternativ till östrogen vilket är receptbelagt. Men som sagt, jag tyckte betydligt bättre om honom den här gången och han frågade på lite om inseminationerna och val av donator. :)


Man får dock aldrig känna lugn och ro här i livet för när jag gick in på Stena Lines sida nu för att kolla lite på avgångstider så verkar de ha stora problem med bokningsdelen. Det tar flera minuter att få nåt svar alls och antingen så finns det inga avgångar alls på fredag eller lördag, eller så finns det ingen på lördag men ev. på fredag. Det är ju sportlovstider så det kan ju vara så att det är fullbokat... Jag hoppas verkligen inte det för då har jag problem... Lite frid i själen hade varit välkommet!!


    


Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards