Alla inlägg den 10 februari 2015

Av jagblirvi - 10 februari 2015 17:11


Igår var jag på Apoteket för att hämta ut Levaxin och passade då på att fråga efter Pergotime. Fortfarande ingen Pergotime. När jag frågade sist var beräknat leveransdatum hos leverantören den 6 februari, vilket nu var uppskjutet till den 18 februari. Jag kunde ana ett halvstort frågetecken vid det datumet så risken finns att det blir uppskjutet ännu mer. Jag har inte ord för hur irriterande jag tycker att det hela är. Det är visserligen ingen livsuppehållande medicin, men nu har den varit slut i flera veckor (enligt läkaren jag träffade idag) och det är rätt allvarligt med tanke på hur många som går och väntar på den. Så fort de kommer in kommer jag att hämta ut mina två resterande kurer på samma gång. Om jag får tag i några innan de tar slut igen...


Det är väl inte nån nyhet att läkare har olika svar och är heller kanske inte speciellt konstigt. Men jag tyckte att det var rätt komiskt idag när läkaren sa att effekten av Pergotime finns kvar månaden efter och nästa efter det. :) Ultraljudet gick bra. Slemhinnan var på drygt 8 mm, vilket känns mycket bättre än förra gången då den var på 5 mm. Den var treskiktad, vilket är bra. På ena sidan har jag en äggblåsa på 16,5 mm och en på 10 mm. På den andra sidan har jag en på 13,5. Det är väl den på 16,5 som är med i spelet. Så egentligen är det väl bara en att hoppas på. Det räcker ju med en, men det hade känts bättre med två. Det som gör att jag kommer att åka om några dagar är att slemhinnan ser bra ut, att det finns åtminstone ett potentiellt ägg och att sköldkörtelhormonnivån är på en mycket bättre nivå nu. 


Jag frågade honom om det här med att slemhinnan var tunnare sist gång och om det kunde bero på att jag gick på Pergotime då. Det kunde det sa han. Enligt honom kan man få östrogen för att motverka det, men han verkade inte riktigt förstå varför jag ev. skulle vilja ha det. Han var betydligt mer meddelsam den här gången, men jag fick fortfarande inte ur honom allt. För mig känns det självklart att jag vill undvika tunn slemhinna när jag tar Pergotime, men han verkade inte förstå problemet. Ja, ja, jag får väl skjuta på den frågeställningen lite och googla på om det finns alternativ till östrogen vilket är receptbelagt. Men som sagt, jag tyckte betydligt bättre om honom den här gången och han frågade på lite om inseminationerna och val av donator. :)


Man får dock aldrig känna lugn och ro här i livet för när jag gick in på Stena Lines sida nu för att kolla lite på avgångstider så verkar de ha stora problem med bokningsdelen. Det tar flera minuter att få nåt svar alls och antingen så finns det inga avgångar alls på fredag eller lördag, eller så finns det ingen på lördag men ev. på fredag. Det är ju sportlovstider så det kan ju vara så att det är fullbokat... Jag hoppas verkligen inte det för då har jag problem... Lite frid i själen hade varit välkommet!!


    


Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards