Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Pepplåt

Av jagblirvi - 6 februari 2015 18:16



En person som står mig nära gick igenom väldigt jobbiga saker när hon och hennes man försökte få barn. Hon hade då en pepp/tröstlåt som hon lyssnade på. Under de senaste dagarna har jag lyssnat på den och texten hjälper mig faktiskt lite. Peppar mig lite. Det är refrängen i Try med Pink:


Where there is desire

there is gonna be a flame

Where there is a flame

someone's bound to get burned

But just because it burns

doesn't mean you're gonna die

You've gotta get up and try try try

Gotta get up and try try try

You gotta get up and try try try

 


Man får hitta sina sätt att blicka framåt.


Idag fick jag bita mig i tungan. En person gnällde väldigt mycket över i och för sig jobbiga saker som snuva och huvudvärk. Det blev dock lite väl mycket gnäll och jag höll på att kläcka ur mig "och jag är ofrivilligt barnlös. Vilket tycker du är värst?" Men det sa jag så klart inte. :) Jag gnäller också över småsaker så jag är inte bättre än nån annan. Min reaktion berodde ju på att jag inte mår bra. Men åh vilken lust jag hade att få tyst på gnället... ;)


Hoppas att ni har en skön fredagskväll! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jagblirvi - 17 juni 2017 08:22

Idag blir jag lite äldre... tjoho! Det är faktiskt rätt skönt att bli 41. Förra året hade jag ångest och dessutom kändes det som att jag var TVUNGEN att fira. Firandet blev jättelyckat, men åldern i sig hade jag stora problem med. Det enda som känn...

Av jagblirvi - 27 maj 2017 20:43

Idag är det ofrivilligt barnlösas dag. Så jag tänker lite extra på alla er som liksom jag inte lyckats. Kram på er! ...

Av jagblirvi - 14 maj 2017 19:53

Snart är flytten över och det ska bli skönt. Jag ser fram emot att inreda den nya lägenheten och att allt lugnar ner sig lite. Att lämna kustsamhället känns däremot inte bra. Jag vet att jag på ett sätt säger lite hejdå till det i och med flytten. In...

Av jagblirvi - 3 maj 2017 21:04

Jag tittade lite tillbaka i min blogg igår. Det är två år sen jag gjorde ett försök att bli gravid... Det känns både som att det var nyss och väldigt längesen. Det är svårt att läsa och minnas. Även om jag har beslutat mig för att inte göra någ...

Av jagblirvi - 2 maj 2017 20:06

När året började kände jag mig positiv. Nytt år, nya förutsättningar! Jag vill känna så. Men saker har inte varit och är inte bra.    En del av orsaken är min boendesituation. Jag älskar mitt kustsamhälle. Men jag känner mig ensam och har gjort d...

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards