Alla inlägg den 20 januari 2015

Av jagblirvi - 20 januari 2015 13:48


Jag surfade runt efter bloggar som handlar om att försöka bli gravid. Jag hittade det här öppna brevet:


http://fridagro.blogspot.se/2013/06/oppet-brev-till-dig-som-vill-bli-gravid.html


Fungerar inte länken får ni kopiera och klistra in. :) Den här tjejen var inte i samma situation som mig = inte ensamstående. Men mycket stämmer in på hur jag känner. Väldigt bra skrivet och det är ett brev som har lästs av många och som borde läsas av många fler.


Idag är det min sista lediga dag. Imorgon är det jobb igen. Jag la ju in ett gäng semesterdagar p.g.a Danmarksresan som dock visade sig bli på helgen när jag ändå är ledig. Jag bestämde mig för att vara ledig ändå. Jag har behövt tid för att återhämta mig från när jag var sjuk senast och dagarna efter Danmarksresan har jag mest gått omkring som i ett töcken. Jag har skrivit det förut, men det är ju inte bara själva resan som tär på krafterna utan allt runt omkring. Jag känner mig överhuvudtaget rätt slutkörd och trött efter det här året av försökande. Det tar mycket kraft. Jag längtar efter att det ska lyckas och jag längtar efter ett liv som inte är styrt av framtida resor till Danmark. När jag får frågan om bio, kalas, fika eller vad som helst så måste jag hela tiden räkna efter om det kan krocka med en eventuell Danmarksresa. En resa som jag inte vill ska bli av eftersom jag hela tiden hoppas att det senaste försöket ska ha lyckats. Om ett par månader är det t.ex namngivning för min yngsta systers dotter. En namngivning som jag inte vet om jag kan vara med på eftersom det KAN krocka med en eventuell Danmarksresa. Min syster förstår, men jag tycker att det känns väldigt tråkigt att kanske missa den.


Nyss fick jag en kraftig värk i höger äggstock. Med Pergotime känns allting i kroppen MYCKET tydligare och gör mycket ondare. Men det gör ingenting så länge det leder dit jag vill. Jag har fått veta att spottingsen kan utebli när man tar Pergotime och det är bra att veta. För om jag inte får dem om en vecka eller så skulle jag annars lätt kunna tro då att jag är gravid. Men så behöver det alltså inte vara. Jag vill inte få falska förhoppningar. Orkar inte med det.



Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards