Alla inlägg den 7 januari 2015

Av jagblirvi - 7 januari 2015 21:15


Det är inte kul att låta bitter och avsluta det så... Så jag vill bara meddela att jag har pratat med min kära mamma nu och blivit peppad. Så med det säger jag: ett steg i taget och god natt!


  

Av jagblirvi - 7 januari 2015 20:26


Kommer ni ihåg att jag blev tillfrågad om att vara med i dansk tv? Här är reportaget som jag i så fall skulle varit med i. Med tanke på resultatet hittills av inseminationerna är jag glad att jag inte ställde upp. Här är adressen:


http://www.tv2nord.dk/arkiv/2014/03/04?video_id=46397&autoplay=1


Jag har mailat kliniken nu inför nästa insemination. Jag läste om hormonbehandling i informationsmaterialet som jag fick vid första kontakten med dem och där står det att vid hormonbehandling ska man göra en follikelskanning innan insemination. Har man för många äggblåsor får man inte göra insemination då det kan medföra vissa risker. Det är visst inget slut på saker som jag ska behöva oroa mig för...


  


Om jag skulle ha fler än tre mogna äggblåsor så får jag inte insemineras utan måste vänta till nästa cykel. & då gäller det ju att det är rätt antal då... Som jag kanske har skrivit tidigare så får man inte hormonstimuleras mer än tre månader i rad, så nu ska jag dessutom behöva vara orolig för att jag kanske inte kan insemineras i alla eller ens i någon av de cyklerna. Skit. & så "råkar" folk bara gå och bli gravida. Just nu känner jag till två tjejer som preciiiis har fått barn och nu är gravida igen. Känns det rättvist? Nej. Är världen rättvis? Nej.


Blä. Jag vet att jag låter bitter, men jag såg fram emot en ny insemination med lite nya förutsättningar och så visar det sig att jag är dåligt påläst och har missat en viktig del. Men jag undrar också varför inte gynekologen sa nåt om follikelskanning när vi pratade om Pergotime?!?! De kanske inte gör det och då kanske han inte tyckte att det var hans uppgift att informera om det? Men jag är mest arg på mig själv som inte har kollat upp saker ordentligt. Jag trodde väl i och för sig att jag hade läst på... Ja, ja, saker och ting är väl roligare när man får kämpa lite?! Hur som helst så är det naturligtvis inte de "lättgravidas" fel. Det hoppas jag att ni förstår att jag inte tycker. Jag känner mig bara så j***a frustrerad och trött. Febern kanske inte gör att jag blir mer positiv heller.


  



Av jagblirvi - 7 januari 2015 19:34


Ja, sen i måndags har jag feber och ont i kroppen. På något sätt trodde jag ändå imorse att jag skulle kunna jobba, men insåg när jag försökte göra mig iordning att jag fortfarande hade feber. Jag fick dessutom svimningskänningar igen så det var bara att ge upp jobbtanken. Jag har mest sovit och kollat lite på en serie. Jag har i alla fall bytt ut sängen mot soffan nu, så det kanske är ett steg framåt? ;) Jag hoppas kunna jobba imorgon, men vi får se. Jag är osäker.


Jag fick svar på senaste TSH-provet idag. Alltså svar på om sköldkörtelhormonnivån har sjunkit sen jag började med Levaxin. Jag vet inte om den har sjunkit, men den är i alla fall fortfarande för hög. Så från att ha ätit en tablett (25 mg) per dag ska jag nu ta en tablett varannan dag och två tabletter varannan dag. Nytt prov ska tas om tre-fyra veckor. Jag är tacksam för att jag fick svar snabbt så att nivån förhoppningsvis har sjunkit tills inseminationen som inte är långt bort nu... Förmodligen under nästa helg eller i början på veckan därpå.


Imorgon är det dags att börja med Pergotime!

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards