Alla inlägg under oktober 2014

Av jagblirvi - 13 oktober 2014 20:48


Härom dagen satt jag och pratade med min lillasyster som nyligen blev mamma. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, men nåt om barn. Hon frågade mig hur jag känner att jag vill göra när det är min tur angående-vad-det-nu-var-som-hade-med-barn-att-göra. Inte OM jag får barn utan NÄR. Jag sa att det känns så skönt att höra hennes säga det och jag kommer inte ihåg exakt vad hon svarade, men andemeningen var att det är självklart att det kommer att lyckas.


Lite rörigt... hoppas att ni hängde med. :) Hur som helst så värmde det. Hon visste inte säkert vilken dag jag åkte till Danmark förrän efteråt, men i onsdags tänkte hon på mig hela dagen. Jag önskar att det ska betyda nåt positivt för min del.


Igår var jag på kalas med familjen igen. & ja, det var skitjobbigt. Jag behöver inte förklara mer än så. Idag fick jag ett sms av min syster (ja jag har en hel hög med systrar, men det här är den syster som fick barn i våras) där hon frågade om just gårdagen och att hon hade försökt hitta andra samtalsämnen. Det värmer också och betyder mycket.


Till alla som stöttar mig, peppar mig, tänker på mig:


      


Utan er hade jag aldrig orkat så här långt. Kram på er!


Av jagblirvi - 10 oktober 2014 20:30


Efter att ha umgåtts med en syster och hennes charmige son några timmar på eftermiddagen så känns det nu lite bättre. Men jag vet att det krävs väldigt lite för att jag ska bli ledsen igen. Egentligen borde jag kolla på ET, Titanic eller nån annan riktigt sorglig film så att jag får böla av mig lite. ;)

I färjekön på väg hem i onsdags så tänkte jag på att det känns skönt att få ha lite hopp igen. De senaste månaderna när jag inte har gjort några inseminationer så har jag ju inte kunnat hoppas. Så det känns skönt att få känna lite hopp. Sen kan det hoppet bytas ut i besvikelse, men ändå... Just nu känns det bra att än så länge finns det hopp om att det här försöket slutar lyckligt!

Av jagblirvi - 10 oktober 2014 12:01


Jag har så dåligt samvete... jag passade två av mina brorsbarn igår och idag på förmiddagen. På grund av att jag försökte vara flera personer till lags på samma gång och hamnade lite i kläm själv, så bröt jag ihop lite inför dem. Började gråta och skällde på dem. Fast det var ju inte deras fel. :( Jag sa förlåt sen och försökte förklara varför det blev så. Jag vet att de kommer att komma ihåg dagarna som roliga, men jag har dåligt samvete ändå. Jag vill inte skälla på dem. De är helt underbara. Det får inte gå ut över dem när jag mår dåligt.


  


Jag pratade med en av mina systrar sen som peppade mig lite. Det är ju massa hormoner i omlopp och dessutom förväntningar. Det är mer känslor som far runt än jag faktiskt insett. Jag känner mig superkänslig, lättstressad och har väldigt nära till tårarna hela tiden. Typ extremt pms:ig. Extremt. Det är så mycket som står på spel. Jag vill vara avslappnad kring hela barnproceduren, men hur ska jag kunna vara det? Jag vill det här mer än nåt annat och jag vet inte om det kommer att bli så. Det är inte lätt att slappna av då även om jag borde.


Jag kommer att träffa brorsbarnen på söndag igen och då ska jag pussa på dem extra mycket och vara en snäll faster igen.


Nej, istället för att sitta och deppa ska jag titta på dåliga serier på tv och ta en bit choklad.


  


Ha en fin helg!


Av jagblirvi - 8 oktober 2014 22:43


Äntligen på svenskt vatten igen och kan med andra ord använda mobilen igen. ;)

Vi är framme i Göteborg om drygt en timme och jag längtar hem till min säng!! Men det har varit en bra dag. Det har flutit på smidigt. Barnmorskan och jag gjorde ett avtal om att det ska funka denna gången. Så jag får väl se till att hålla det avtalet då! ;)

Om jag har förstått det rätt så får man normalt sett ett "strå" med spermier vid varje insemination. Jag fick två idag vilket innebär att 45 miljoner rörliga spermier har inseminerats idag. Bara ägget är bra kan man ju tycka att nån av dem borde hitta rätt! ;)

Åh vad jag önskar att det tar sig denna gången...

För övrigt så är det kallt på båten men jag är rutinerad:

Av jagblirvi - 8 oktober 2014 09:21


Herregud vilka tjötiga tanter som sitter bredvid mig... Jag är egentligen jättetrött, men med deras ljudnivå och pladder är det ingen risk att jag somnar. Vet inte om jag ska vara tacksam eller inte... ;)

Av jagblirvi - 8 oktober 2014 08:55


Jag gillar Göteborg, absolut. Men jag skulle inte vilja bo där. Jag sitter nu på färjan, men det var väldigt långa köer och jag är glad att jag som vanligt åkte i god tid. Med den trafiken som är här är det svårt att beräkna körtid. Dessutom är det ju fruktansvärt tråkigt att sitta i kö...

I alla fall. Sitter som sagt och väntar på att färjan ska gå. Jag vaknade halv fyra i morse och var superstressad. Jag försökte använda djupandning för att komma ner i varv men jag tror att jag somnade tio minuter innan klockan ringde. Men jag får försöka sova lite i bilen efter inseminationen. Det löser sig! :)

Av jagblirvi - 7 oktober 2014 08:43


När jag testade för en stund sen så visade testet på LH-stegring. Så imorgon åker jag! :) Imorgon hade jag ju en läkartid som jag är väldigt glad att jag bokade om. Jag hade en stark känsla att stegringen inte skulle komma förrän på dag 13 och att det i så fall skulle innebära Danmarksresa imorgon onsdag. Färjebiljett är nu bokad och kliniken mailad. Jag ska försöka ta det lugnt idag och gå och lägga mig tidigt. Lång dag imorgon!


Jag testade både med en vanlig ägglossningssticka och Clearblue. Ägglossningsstickan visade att stegringen är på gång, men den visade inte positivt. Clearblue visade att idag och imorgon är mina mest fertila dagar. Det jag funderar på är hur jag testade de första gångerna och vilket av testen som egentligen har mest rätt? Jag väljer att lita på Clearblue, men hundra kan jag ju inte vara. Jag kommer inte ihåg när jag började med Clearblue... Om stickorna inte visar riktigt rätt kan det ju vara så att jag inte gjort inseminationerna vid rätt tillfälle alla gångerna. Men det är väl ingent idé att fundera så mycket på det utan hoppas att jag litar på rätt test nu.


Jag fick precis ett mail från en Femmis-medlem som bor i samma stad som mig. Hon föreslår att vi ska träffas och ta en fika och det tycker jag låter som en väldigt bra idé. det kan vara skönt att träffa nån mer som är/har varit i samma situation.


Håll tummarna imorgon eftermiddag!


  

Av jagblirvi - 6 oktober 2014 20:46


Idag är det dag 12 och ingen LH-stegring än. Jag tror att den kommer imorgon. Det ser ut så på testen. Jag testar dels med vanliga billiga stickor och dels med Clearblue-stickor som ska visa ens fyra mest fertila dagar. Jag vet inte om de var så nödvändiga att köpa egentligen... Jag vet inte om de hjälper mig mer än de jag kört på förut, men de skadar väl inte heller. :)


Imorgon bitti är det dags att testa igen!

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards