Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av jagblirvi - 28 oktober 2014 17:47


Besöket hos gynekologen gick bra. Men den där jädrans gps:en sa fel så jag fick stanna och fråga om vägen. Men det löste sig och jag kom i tid. :)

Remiss angående äggledarspolning skickas av vårdcentralen till Göteborgs kvinnoklinik. Spolningen måste göras innan ägglossning och görs runt dag 10. Jag har fått Pergotime (hormoner) utskrivet och dessa ska tas dag 5-9 och insemination sker då runt dag 15-16. Pergotime får jag inte börja med innan jag har gjort spolningen. Den 10 november ska jag ta blodprov för att kolla hormonnivåerna. Blodproven måste tas dag 21-23 i cykeln. Mycket att hålla reda på!!

De kommer att ta prov på sköldkörteln igen eftersom det värde som anses ok när man försöker bli gravid är mycket lägre än vad som annars anses vara normalt. Gynekologen sa att gränsen är väldigt lågt satt eftersom det påverkar fertiliteten väldigt mycket. Jag har en känsla av att mitt värde kommer att ligga för högt och att jag får Levaxin mot det. Akupunktören kanske inte var ute och cyklade i alla fall?! ;)

Han gjorde även ett ultraljud och såg då att på höger sida fanns det en ganska stor äggblåsa. På vänster endast en liten. Han tyckte att det borde varit fler och att det nog kan vara bra med hormoner. Det kanske finns en förklaring till att det inte har fungerat hittills? Förhoppningsvis visar spolningen inte att det är bomtätt i äggledarna. Med lite tur så kanske de här sakerna kan göra att jag faktiskt lyckas? Hoppas, hoppas, hoppas.

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards