Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Provsvar

Av jagblirvi - 21 augusti 2014 19:23


Jag är extremt dålig på att skriva... :( Jag har fullt upp bara med att klara dagarna just nu. Det känns så. Jag har inte riktigt kommit i fas efter semestern. Jag är fruktansvärt trött och inte alls på humör. Lättretlig, speciellt på jobbet. Men jag måste försöka stänga ute det som jag irriterar mig på. Det är bara jag som förlorar energi på det.


En annan sak som känns lite jobbig är att en ex-flirt har smugit sig in i huvudet på mig. Jag vill inte träffa nån och jag vill inte ha honom egentligen. Jag vill vara singel eftersom det här med barn är första prioritet för mig. Det är det viktigaste. Det är begränsad tid kvar, medan jag har resten av livet kvar sen att träffa en man. Men. För några veckor sen fick vi kramats lite. & jag menar kramar, det är ingen omskrivning för nåt annat. ;) Det gav väl mersmak. Jag är en fysisk person. Jag tycker om att kramas och jag tycker om att vara nära. Som singel kan jag säga att antalet kramar per dag/vecka/månad/år är minimalt. På ett sätt vänjer man sig... Men saknaden efter närhet finns alltid där. Ex-flirten påminde mig om det. Så egentligen är det väl inte han som har smugit sig in i mitt huvud. Inte han som person, utan mer fenomenet närhet. Ja, ja, det går över och jag vänjer mig snart igen...


  


Jag har i alla fall bestämt mig för att hitta på mer saker i höst. Barnplanerandet går fortfarande först, så klart. Jag kommer inte att ställa in det för nåt annat. Men för övrigt så ska jag ta mig ut mer. Träffa folk. Strunta i att jag är trött.


Jag ringde vårdcentralen idag. Provsvaren var bra. Jag låg inom normalspannet. Mitt i så att säga. Så den där akupunktören verkade inte veta vad han pratade om när det gällde sköldkörteln i alla fall. I nästa vecka ska jag ringa till gynekologen som tog proverna i vintras. Jag hoppas att de kan se status på mina äggledare där. Men det skrämmer mig att det kanske är IVF som är enda alternativet för mig. Vill inte, vill inte, vill inte. Vi får se. Jag ska väl inte ta ut nåt i förskott.


Imorgon är det i alla fall fredag. En mycket efterlängtad sådan. Jag ska åka iväg till kusten och ha riktigt roligt och senare i helgen blir det kanske Liseberg med mina brorsbarn. Jag hoppas det. Det var längesen jag träffade mina små lyckopiller.


  

 
 
Syss

Syss

13 september 2014 07:48

What?! Ex-flirt?! Vi behöver verkligen få tid att prata!!! ;)

http://prinsnoah.blogspot.se

jagblirvi

13 september 2014 08:05

Hahaha! Ja! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jagblirvi - 17 juni 2017 08:22

Idag blir jag lite äldre... tjoho! Det är faktiskt rätt skönt att bli 41. Förra året hade jag ångest och dessutom kändes det som att jag var TVUNGEN att fira. Firandet blev jättelyckat, men åldern i sig hade jag stora problem med. Det enda som känn...

Av jagblirvi - 27 maj 2017 20:43

Idag är det ofrivilligt barnlösas dag. Så jag tänker lite extra på alla er som liksom jag inte lyckats. Kram på er! ...

Av jagblirvi - 14 maj 2017 19:53

Snart är flytten över och det ska bli skönt. Jag ser fram emot att inreda den nya lägenheten och att allt lugnar ner sig lite. Att lämna kustsamhället känns däremot inte bra. Jag vet att jag på ett sätt säger lite hejdå till det i och med flytten. In...

Av jagblirvi - 3 maj 2017 21:04

Jag tittade lite tillbaka i min blogg igår. Det är två år sen jag gjorde ett försök att bli gravid... Det känns både som att det var nyss och väldigt längesen. Det är svårt att läsa och minnas. Även om jag har beslutat mig för att inte göra någ...

Av jagblirvi - 2 maj 2017 20:06

När året började kände jag mig positiv. Nytt år, nya förutsättningar! Jag vill känna så. Men saker har inte varit och är inte bra.    En del av orsaken är min boendesituation. Jag älskar mitt kustsamhälle. Men jag känner mig ensam och har gjort d...

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards