Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av jagblirvi - 4 augusti 2014 17:56


Igår blev jag medlem på Femmis. Jag kikade runt lite på sidan igår kväll, men kom inte så långt. Jag tror att de andra medlemmarna kommer att vara till nytta. Det finns massor att läsa och det känns skönt att se så många som gör samma resa som mig eller som har gjort den.


För första gången på flera år (jag minns inte ens om det nånsin har inträffat förut) så har jag inga spottings i denna cykeln. Det är ju skönt. Eller nåt. Men jag vet inte om det är bra att kroppen förändras? Om den nu gör det. Jag testade ju inte inför ägglossningen sist gång, så jag vet inte exakt när den inträffade. Om den var "sen" så skjuts ju även mensen fram, så det kan väl fortfarande komma spottings antar jag. Idag är jag på dag 26 och jag brukar ha en cykel på 25-26 dagar, så det är väl dags när som helst. Med tanke på uteblivna (hittills) spottings så är det tur att jag inte gjorde nån insemination sist för då hade jag trott att jag var gravid nu. ;) Trots att jag egentligen vet bättre så är ju spottings = ingen graviditet. Jag vet att det inte är så. Men de är för mig första tecknet på att det inte har funkat.


Vilken dag som helst nu ska jag ringa vårdcentralen och boka tid för sköldkörtelprov. Jag ska bara läsa på lite innan ifall de motsätter sig provtagning. Jag ska säga att akupunktören tyckte att den var förstorad, men jag ska även vara beredd med lite andra "symtom". Jag måste få den kollad för att kunna släppa tanken på den. Det kan ju även vara så att det faktiskt är nåt fel.


Jag tycker att det känns trögt att sätta igång med allt som måste göras. Men det är egentligen bara att göra det. För innan det är gjort blir det inget nytt försök och det vill jag göra NU!


Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards