Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Fortfarande ingen stegring

Av jagblirvi - 8 maj 2014 20:39


Dag 14 och på testet imorse fanns det ingen tendens till stegring. Märkligt... Jag har lite ångest eftersom jag hade bestämt mig för/accepterat att inte åka den här gången. Nu har jag kommit hem från resandet och skulle stegringen komma inom nästkommande två dagar så kan jag åka. Men jag vet inte... P.g.a tröttheten under veckan så har jag druckit flera koppar kaffe och jag har även druckit några glas vin. Det går inte så bra ihop med att jag vill att förutsättningarna ska vara de bästa om jag ska lägga ner energi, pengar, förhoppningar och tid. Jag är så fruktansvärt trött efter resan så jag vet inte hur jag ska orka med en Danmarksresa just nu. Jag vet varken ut eller in?!? På ett sätt hoppas jag att jag missat stegringen, vilket inte borde vara möjligt.


Min syster föreslog att jag ska sluta testa den här cykeln eftersom jag var inställd på att inte åka. Men jag vet inte vad som är rätt? För några veckor sen tog jag ledigt imorgon eftersom jag trodde att det kunde bli en Danmarksresa då. När det verkade troligare att det skulle bli i början på veckan så behöll jag den lediga dan men strök Danmarksresan ur min mentala almanacka. Jag förlikade mig med att det inte är meningen att jag ska åka den här månaden. Men vad är rätt? Nu får jag ju ev. en chans att åka och borde kanske ta den? Samtidigt känner jag ju att förutsättningarna inte är de bästa med kaffe, vin och att jag är totalt slutkörd efter veckans farande hit och dit.


Jag får nog sova på saken.... Om nån har ett råd så är det välkommet. :) Annars hoppas jag att lite sömn ska hjälpa. God natt!



 
 
Ingen bild

Sus

8 maj 2014 21:31

Jag tror du kommer fram till rätt beslut men det är ju dumt att stressa upp sig för det. Du kommer nog fram till det bästa efter lite sömn. 😃😘

jagblirvi

8 maj 2014 22:22

Tack... Jag vill bara göra det som är rätt. & det vet jag kanske imorrn. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jagblirvi - 17 juni 2017 08:22

Idag blir jag lite äldre... tjoho! Det är faktiskt rätt skönt att bli 41. Förra året hade jag ångest och dessutom kändes det som att jag var TVUNGEN att fira. Firandet blev jättelyckat, men åldern i sig hade jag stora problem med. Det enda som känn...

Av jagblirvi - 27 maj 2017 20:43

Idag är det ofrivilligt barnlösas dag. Så jag tänker lite extra på alla er som liksom jag inte lyckats. Kram på er! ...

Av jagblirvi - 14 maj 2017 19:53

Snart är flytten över och det ska bli skönt. Jag ser fram emot att inreda den nya lägenheten och att allt lugnar ner sig lite. Att lämna kustsamhället känns däremot inte bra. Jag vet att jag på ett sätt säger lite hejdå till det i och med flytten. In...

Av jagblirvi - 3 maj 2017 21:04

Jag tittade lite tillbaka i min blogg igår. Det är två år sen jag gjorde ett försök att bli gravid... Det känns både som att det var nyss och väldigt längesen. Det är svårt att läsa och minnas. Även om jag har beslutat mig för att inte göra någ...

Av jagblirvi - 2 maj 2017 20:06

När året började kände jag mig positiv. Nytt år, nya förutsättningar! Jag vill känna så. Men saker har inte varit och är inte bra.    En del av orsaken är min boendesituation. Jag älskar mitt kustsamhälle. Men jag känner mig ensam och har gjort d...

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards