Alla inlägg under mars 2014

Av jagblirvi - 15 mars 2014 19:56


Ja nu närmar det sig igen... Jag hoppas att det blir lagom att åka på onsdag, men det kan lika gärna bli tisdag eller torsdag. Eller nån annan dag... Imorse började jag testa med stickor. Imorgon ökar jag till två gånger om dagen. Det känns bra att det är dags igen!

Igår berättade jag för en till på jobbet. Nu tror jag inte att jag kommer att berätta för nån mer, i alla fall inte på jobbet. De jag har berättat för är noga utvalda och såna jag litar på och umgås med där. Personen jag berättade för igår är en kille och det var intressant att få en killes syn på det hela och hans frågor. Som alla andra reagerade han enbart väldigt positivt så jag får nog sluta fundera på folks reaktioner. :)

Idag har jag haft en riktig må bra-dag tillsammans med kompis. Vi har pratat i mängder, fikat, skrattat och pratat ännu mer. Dessutom bor hon vid havet och vid havet känner jag en otrolig frid. Där kan jag andas och rensa tankarna. Jag bjuder på en bild från min underbara dag. :)

Ha en trevlig helg!

Av jagblirvi - 12 mars 2014 21:22


Jag kom hem med en mycket irriterande huvudvärk efter en rätt jobbig dag på jobbet... Tittar i brevlådan och där ligger en kasse full med paket! Min första tanke var att nån måste lagt dem fel. Jag fyller ju inte eller nåt... :) Men sen fick jag se kortet och såg att det var från en vän (en av dem som fick veta i lördags). Jag blev alldeles tårögd för det var så fint skrivet! :') Spindeln på bilden är en turspindel, ljuset symboliserar hopp och värme och i asken ligger ett par örhängen i form av pusselbitar. Pusselbiten som saknas i mitt liv och som hon hoppas att jag finner i Danmark. :) Det värmde verkligen och även om huvudvärken inte försvann så känns den lite lättare att bära på! Tack!!!

Med allt det stöd, tankar och omtanke som jag får så borde jag få minst fyrlingar. Huu... ta i trä! ;) Ett barn blir bra. :)



Av jagblirvi - 9 mars 2014 17:33


Vilken härligt slö helg jag har haft. Mycket välbehövligt! :)


Jag får sällskap av en vän när det är dags för nästa försök. :) Även om jag nu har varit iväg en gång så känns det väldigt skönt att få sällskap. Jag ser naturligtvis fram emot resan oavsett sällskap eller inte. Men med sällskap så blir det mer en rolig utflykt och det tar bort lite av allvaret och fokuset på själva ändamålet med resan. Dessutom så är det alltid bra med ett extra par ögon. ;)


Igår kväll såg jag och ett gäng vänner på Melodifestivalen ihop och hade en väldigt trevlig kväll. Två stycken av dem visste redan om mina planer och min resa. Jag tyckte att det var dags för resten att få veta och berättade det igår. Jag borde väl vara van vid positiva reaktioner och stöd nu, men det värmer ändå i hjärtat. :) Jag blir tårögd bara jag tänker på det. Jag har sagt det förut, men återigen: även om det här är en resa som jag gör själv så känns det så skönt med allt stöd och att jag faktiskt inte är ensam.


Jag har fått kontakt med en tjej som nyligen fått sitt Danmarksbarn. Hon är en kompis kompis och bor i samma stad som mig. Hon är faktiskt min inspiration. :) Hon lyckades på sitt tredje försök och hon är två år äldre än mig. Även om det är individuellt hur fort man lyckas och om man lyckas är det mycket som ska klaffa, så känns det ändå hoppfullt. Det känns skönt att ha nån på nära håll att diskutera med och som förstår exakt vad jag menar och pratar om. Vi hoppas att våra barn ska bli någorlunda nära i ålder och har pratat på att vi kommer att kunna utbyta erfarenheter och tips längs vägen. T.ex vad man säger till barnet när det är dags för det.


För övrigt så känner jag fortfarande det här lugnet i kroppen. Det är klart att jag är orolig för att det kan bli så att jag aldrig lyckas, men jag känner att jag har den oron på en ok nivå. Jag är väldigt trött och det bidrar väl till lugnet antar jag... :) Men jag ska försöka hålla kvar lugnet så länge det går och inte stressa upp mig. Jag har ju bättre förutsättningar att lyckas om kroppen är i balans. Även om jag blev lugn direkt efter inseminationen så var jag ju LÅNGT ifrån lugn innan. Väntan på provsvaren ställde till det rejält och även om jag är väldigt tacksam för att de tog proverna så är jag inte speciellt nöjd över hur de hanterade det hela efteråt. Jag tror inte att jag har skrivit det förut. Men det var ju meningen att jag skulle betala för provtagningen och analysen och anledningen till att provsvaren inte skickades till mig med en gång när de fick dem var för att en faktura skulle skickas med. När jag efter några dagars väntan ringde igen fick jag veta att jag inte skulle få en faktura. Det är jag givetvis tacksam för, men det betydde att provsvaren låg hos dem i åtminstone fyra dagar i onödan. Det skapade mycket onödig stress och oro. Men, men, gjort är gjort och det är mänskligt att göra fel. 


Nu ska jag avsluta detta långa inlägg. Trevlig kväll på er!

Av jagblirvi - 7 mars 2014 17:03


... & där var det kört. Men jag har varit beredd på det några dagar så det känns faktiskt ok nu. Den största besvikelsen kom för några dagar sen.

Ungefär den 19:e - 20:e är det dags igen. Det är bara att ta nya tag!

Av jagblirvi - 4 mars 2014 17:12


Jag tror tyvärr att det är kört... :( Jag vet att det var att hoppas lite för mycket att tro att det skulle funka på första försöket. Men besvikelsen är också oro för att det kanske aldrig kommer att lyckas.

Men när jag får definitivt besked ska jag vara ledsen en stund och sen ska jag istället börja planera för nästa försök!

Av jagblirvi - 2 mars 2014 20:14


Jag kunde inte låta bli att testa idag. Jag sa till mig själv innan att jag inte skulle bli besviken om det var negativt eftersom det är väldigt tidigt. Jag ska ha mens på fredag eller lördag. För en del funkar det att testa så här tidigt, men för många gör det inte det. Det var så klart negativt. Blev jag besviken? Japp. Men tårarna kom inte förrän jag några timmar senare träffade några andra som är gravida. Jag antar att det var då som det gick upp för mig att det kanske inte lyckades den här gången.


Mitt förnuft vet att även om det HAR lyckats så är det tidigt att testa. Men min oroliga sida som bär på alla förväntningar, är ledsen. Det var dumt att testa idag. Men jag har känt saker i kroppen ända sen inseminationen. Jag brukar inte känna så, så antingen har det lyckats eller så är det normalt att känna så efer en insemination. Eller så är jag bara väldigt skengravid. :S Vi får se. Jag ska inte testa mer nu. Kommer inte mensen så testar jag, annars inte.


Trots att det var jobbigt idag så känner jag mig ganska lugn nu. Lite känslosam och lite orolig, men ändå ganska lugn.



Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards