Alla inlägg den 23 mars 2014

Av jagblirvi - 23 mars 2014 21:04


Ca nio dagar innan BIM och jag har fortfarande ingen känsla för om det lyckas denna gången eller inte. Förra gången hade jag ju mer eller mindre ont/värk ända från inseminationen. Det har jag inte haft den här gången. Eller snarare, det har jag inte haft fram tills idag. Nu har jag lite värk/spänningar. Det är för tidigt att känna av en ev. graviditet och kroppen är ju inte helt tillförlitlig. :S Det känns mest som att kroppen försöker lura en hela tiden och jag vet inte vad jag brukar känna och inte. Man kan bli galen för mindre... ;) Så länge jag inte känner nåt lyckas jag faktiskt att inte tänka på det här hela tiden. Men så fort jag känner nåt så sätter hjärnan igång på stört!


Även om jag vet att det är för tidigt att känna om det har tagit sig så kan jag erkänna att jag redan nån dag efter inseminationen börjar leta tecken. ;) Förnuftet vet att det är löjligt, men hjärtat vill så gärna...


Idag har jag haft en liten dipp i humöret och förhoppningarna dalade en stund. På en tillställning idag var det bl.a två gravida personer i sällskapet. & ja, ni vet hur jag mår då... När det pratas om foglossningar och födslar och bebissaker, då börjar jag genast att misströsta. Tankarna kring att jag kanske aldrig kommer att uppleva foglossning eller fundera över vilka saker som behöver köpas till bebisen, dyker upp då. Det är väl dumt att önska sig foglossning när man inte vet vad det innebär, men ja, det är ju indirekt det jag gör... Jag vill ha graviditetskrämpor för jag vill bli gravid!! Jag stängde i alla fall av tankarna så gott jag kunde och försökte att inte lyssna och istället koncentrera mig på annat. Men precis som på jobbet så dök ju den här känslan av att vara utanför upp. Förutom att jag tycker att det är jobbigt med barnprat så har jag ju inget att säga, inget att tillföra. & vem vill känna sig utanför? Inte jag. Samtidigt så förstår jag dem så väl. Det här är ju deras tid, deras lycka, deras förväntan inför det som ska komma. Jag önskar bara att jag en dag får känna som dem. 


& faktiskt, när min kropp nu försöker lura mig eller vad den nu håller på med, så stegras faktiskt hoppet en aning. Kanske är det min tur snart? :)



Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards