Alla inlägg den 9 mars 2014

Av jagblirvi - 9 mars 2014 17:33


Vilken härligt slö helg jag har haft. Mycket välbehövligt! :)


Jag får sällskap av en vän när det är dags för nästa försök. :) Även om jag nu har varit iväg en gång så känns det väldigt skönt att få sällskap. Jag ser naturligtvis fram emot resan oavsett sällskap eller inte. Men med sällskap så blir det mer en rolig utflykt och det tar bort lite av allvaret och fokuset på själva ändamålet med resan. Dessutom så är det alltid bra med ett extra par ögon. ;)


Igår kväll såg jag och ett gäng vänner på Melodifestivalen ihop och hade en väldigt trevlig kväll. Två stycken av dem visste redan om mina planer och min resa. Jag tyckte att det var dags för resten att få veta och berättade det igår. Jag borde väl vara van vid positiva reaktioner och stöd nu, men det värmer ändå i hjärtat. :) Jag blir tårögd bara jag tänker på det. Jag har sagt det förut, men återigen: även om det här är en resa som jag gör själv så känns det så skönt med allt stöd och att jag faktiskt inte är ensam.


Jag har fått kontakt med en tjej som nyligen fått sitt Danmarksbarn. Hon är en kompis kompis och bor i samma stad som mig. Hon är faktiskt min inspiration. :) Hon lyckades på sitt tredje försök och hon är två år äldre än mig. Även om det är individuellt hur fort man lyckas och om man lyckas är det mycket som ska klaffa, så känns det ändå hoppfullt. Det känns skönt att ha nån på nära håll att diskutera med och som förstår exakt vad jag menar och pratar om. Vi hoppas att våra barn ska bli någorlunda nära i ålder och har pratat på att vi kommer att kunna utbyta erfarenheter och tips längs vägen. T.ex vad man säger till barnet när det är dags för det.


För övrigt så känner jag fortfarande det här lugnet i kroppen. Det är klart att jag är orolig för att det kan bli så att jag aldrig lyckas, men jag känner att jag har den oron på en ok nivå. Jag är väldigt trött och det bidrar väl till lugnet antar jag... :) Men jag ska försöka hålla kvar lugnet så länge det går och inte stressa upp mig. Jag har ju bättre förutsättningar att lyckas om kroppen är i balans. Även om jag blev lugn direkt efter inseminationen så var jag ju LÅNGT ifrån lugn innan. Väntan på provsvaren ställde till det rejält och även om jag är väldigt tacksam för att de tog proverna så är jag inte speciellt nöjd över hur de hanterade det hela efteråt. Jag tror inte att jag har skrivit det förut. Men det var ju meningen att jag skulle betala för provtagningen och analysen och anledningen till att provsvaren inte skickades till mig med en gång när de fick dem var för att en faktura skulle skickas med. När jag efter några dagars väntan ringde igen fick jag veta att jag inte skulle få en faktura. Det är jag givetvis tacksam för, men det betydde att provsvaren låg hos dem i åtminstone fyra dagar i onödan. Det skapade mycket onödig stress och oro. Men, men, gjort är gjort och det är mänskligt att göra fel. 


Nu ska jag avsluta detta långa inlägg. Trevlig kväll på er!

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards