Alla inlägg den 9 februari 2014

Av jagblirvi - 9 februari 2014 17:32


Just nu väntar jag bara på att en sak ska dyka upp som jag i framtiden inte kommer vilja att den ska dyka upp! Mensen. Jag har inte mått så bra det sista. Jag har haft många saker som har snurrat i huvudet och varit stressad både privat och på jobbet. Jag har haft svårt att sova och istället legat och grubblat. Jag trodde att mensen skulle ha kommit igår och blev då lite stressad över att den inte heller idag har dykt upp. Men vid dubbelkoll så är det idag den ska komma. Jag tror dock att det blir imorgon.


Anledningen till att jag nojjar mig så över den är ju för att stegringen brukar komma på dag 12 eller 13. Kommer den imorgon blir dag 13 lördagen den 22 februari. Så kommer den bara imorgon och jag får de där eländiga provsvaren i tid så kommer jag att kunna åka senast på lördagen. Jag vill helst slippa att behöva åka på måndagen för då kommer jag ju att behöva be om ledigt igen...


Om ni inte har märkt det så är jag bra på att oroa mig i förskott! ;) & det är ju bara jag själv som blir lidande av det så det är ju riktigt, riktigt dumt!


..........


I fredags var jag på en riktigt, riktigt härlig tjejkväll. Vi är fyra stycken som sen förra året turas om att ha dessa kvällar. I fredags berättade jag för den i sällskapet som inte visste om mina planer. Hennes reaktion var helt underbar. Hon reste sig upp från maten (eller snarare desserten) och kramade mig. Hon fick tårar i ögonon och jag fick tårar i ögonen. Hon tyckte att jag var stark som tog tag i situationen själv. Teoretiskt sett så skulle jag ju kunna vänta lite till och se om jag träffar nån, det kan ju funka. Men jag vill ju inte vänta längre. Tick, tack, tick, tack... Det är klart att det finns andra barnlösa i min ålder som inte känner som jag gör, men man får ju gå på det man själv känner är rätt. I alla fall, hon blev så glad för min skull och det värmde verkligen. :)


Den senaste tiden har jag flytt in i filmernas värld för att det varit så mycket jobbigt i den här världen. Ikväll tänker jag se en film bara för att jag vill. God kväll! :)



Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards