Alla inlägg den 22 januari 2014

Av jagblirvi - 22 januari 2014 22:19


Jag borde verkligen sova... Men jag började surfa och sen var det kört!


Min kompis kompis kompis som precis fått sitt andra "Danmarksbarn" åkte tydligen tåg till kliniken. Jag fick ett mail av henne för en stund sen. Nu är jag kluven till om jag ska åka kollektivt eller bil. Lite snabbt räknat tror jag att det blir ca 400 kr dyrare med bil. Å andra sidan bör jag tjäna på det tidsmässigt i och med att jag kan åka när jag vill (förutom färjetiderna då). Ekonomiskt blir det ett plus för kollektivtrafiken. Flexibilitetsmässigt blir det ett plus för bilen.


Det verkar tajt med tid att hinna med tåget i Fredrikshamn där jag dessutom måste hinna köpa biljett. Jag är lite av (eller snarare mycket) en kontrollmänniska, så att jag inte har koll på hur det funkar exakt att åka tåg i Danmark och att jag ska hinna med de aktuella tågen oroar mig. Förutom transporten i Danmark ska det klaffa även här i Sverige.


Å andra sidan så skrämmer det mig att köra på Danmarksfärjan och sedan leta mig fram i Danmark med bil. Jag har aldrig kört på färjan och har inte åkt med den på många, många år. Jag är dessutom expert på att köra fel. :O


& så var det ju det här med att vara kontrollfreak... :)


I det här avseendet hade det underlättat att inte vara singel och behöva göra den här resan själv. Men då hade jag å andra sidan inte gjort resan alls... Hur som helst så lutar jag åt bil, men jag behöver ju inte bestämma mig än.


Nu är det go'natt!





Av jagblirvi - 22 januari 2014 20:25


Jag är precis hemkommen från en mysig fika hos min gravida syster. Vi pratade om hennes graviditet, insemination, att ta KUB-test eller inte, tankar och akupunktur. Jag funderar starkt på att gå till en akupunktör som är duktig på det här med fertalitet. Han är speciell och kliver innanför ditt skal. Men han är duktig och det verkar ge resultat. Så jag tror att jag ska ringa honom i början på nästa vecka och boka en tid. :) Kan jag optimera chanserna så är det ju dumt att låta bli!


Idag är jag på dag 9 och jag började testa med ägglossningsstickor på dag 6 för säkerhets skull. Just nu testar jag bara en gång om dan, men jag kommer att öka till minst två gånger om dan på dag 10 eller 11. Än så länge syns det inget tecken på LH-stegring och det är jag glad för. När jag har testat förut har den kommit på dag 12 eller 13 och jag hoppas verkligen att det fortsätter så. Kommer den tidigare kommer jag inte att kunna åka i februari även om jag får ledigt på torsdagen och fredagen. Enligt mina beräkningar kommer dag 12 att infalla på torsdagen. Om proverna går bra, om jag får ledigt och om min kropp uppför sig som den brukar så kommer jag att kunna åka i februari. Men saken är den att jag är lite osäker på att stegringen verkligen kommit på dag 12 eller 13 förut eftersom jag då bara använt mig av vanliga ägglossningsstickor. Jag tycker att de är lite svåravlästa. Clearblues stickor visar däremot ett glatt eller ledset ansikte så det är ju betydligt lättare. Men eftersom de är så dyra (sju stickor = 229 kr) så vill jag inte slösa på dem. Eventuellt använder jag mig av en eller två stickor i denna cykeln för att få bra koll inför nästa. När jag testar "på allvar" vill jag pricka in stegringen så exakt som möjligt.


På måndag är det dags för undersökning och prover på vårdcentralen! Jag kan ju inte påstå att jag precis ser fram emot det, men samtidigt så gör jag det eftersom det är startskottet på hela proceduren. Utan undersökning, ingen insemination.


Nu kör vi! :)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en singeltjej vars högsta dröm är att bli mamma. Det är meningen med livet. År 2014 började mina försök att göra det till verklighet genom att åka till en klinik i Danmark. Här får ni följa min resa...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards